Ter ere van Diversity Day introduceert Centrum JongerenCommunicatie Chemie (C3) een vernieuwde vormgeving voor haar proefjes
Deze moderne stijl zet in op diversiteit, inclusiviteit en toegankelijkheid, en vervangt het vertrouwde gezicht van de proefjes die kinderen al meer dan 20 jaar eenvoudig kunnen uitvoeren met huis-, tuin- en keukenmaterialen.
De nieuwe tekenstijl benadrukt diversiteit, waardoor elk kind zich kan herkennen in de illustraties. Daarnaast zijn de proefjes toegankelijker gemaakt voor mensen met een visuele beperking of die de Nederlandse taal minder goed beheersen, met opties voor tekstvergroting en vertaling. Dit project is mede mogelijk gemaakt door steun van universiteiten en bedrijven als Johnson & Johnson, LyondellBasell en Shell.
C3-directeur Jeroen Sijbers: “We willen laten zien dat experimenteren voor iedereen is. Dit nieuwe ontwerp helpt kinderen zich hierin te herkennen.”
De eerste vijf proefjes in de nieuwe stijl zijn nu beschikbaar via c3.nl, met een volledige herziening van de 120 proefjes tegen eind 2026. C3 maakt chemie toegankelijk voor jongeren door hen kennis te laten maken met het vakgebied en hen te helpen bij het maken van slimme profiel- en studiekeuzes.
Lees verder op C3.nl